Saturday, July 13, 2013

iPhone 5S vs. iPhone 5


 Perkara yang perlu diketahui oleh pembeli tentang iPhone 5S



Kelajuan (SPEED)

 iPhone 5S pasti akan menjadi lebih cepat daripada iPhone 5
Ini kerana iPhone 5S telah dikhabarkan akan mempunyai cip A6X, sama seperti yang terdapat didalam iPad 4, atau A7 CPU baru yang boleh memberikan prestasi yang dipertingkatkan. 


Di samping itu, Apple dikhabarkan akan meletakkan sokongan untuk Advanced-LTE pada iPhone 5S.
Apple akan memasang Wi-Fi 802.11ac standard rangkaian di 5S. Ia bermakna 5S iPhone boleh mempunyai kelajuan internet tiga kali lebih cepat.

Dengan pemproses dan menaik taraf kepada 802.11ac, kita akan dapat melihat pergerakan yang lebih cepat daripada iPhone 5, sesuatu yang sangat menarik kepada pengguna yang suka bermain permainan di iPhone mereka.


Reka Bentuk (Design)


Reka bentuk perindustrian iPhone 5 merupakan salah satu yang paling ringan (112 gram) dan nipis (7.1mm) di pasaran. Kabar angin mengatakan reka bentuk iPhone 5S akan menjadi lebih pendek sedikit dan diameter menjadi semakin nipis daripada iPhone 5.

Suatu pembaharuan mengecilkan iPhone.

Walaubagaimanapun, Apple tidak merancang untuk mengubah bentuk iPhone, iaitu berkonsepkan
mudah, selesa dan ringan.


Kamera


Khabar angin mengatakan beberapa perkara tentang kamera 5S iPhone tetapi mereka semua seolah-olah bersetuju dengan kamera dinaik taraf kepada bingkai kamera yang sangat nipis untuk iPhone yang seterusnya.

Whispering mencadangkan sensor 13MP, mungkin lebih baik dari Sony, sesuatu yang mungkin akan membuat gambar dan video menjadi lebih baik dalam persekitaran yang bising. Ya, kamera 5 iPhone adalah baik, tetapi kamera iPhone 5S akan mengalami penambahbaikan dan menjadi lebih mantap.

Baru-baru ini, khabar angin mengatakan 5S iPhone mungkin datang dengan beberapa ciri-ciri perisian yang unik untuk kamera. Iaitu tambahan slo-mo dan 120fps.


Harga

Masih belum diketahui. Namun ura-ura mengatakan bahawa harga akan naik sedikit daripada iPhone 5 kerana apabila iPhone 5S dikeluarkan, pastinya akan berlaku penurunan harga pada iPhone 5.
Jadi Apple hanya mensasarkan kenaikan yang tidak begitu ketara.



iOS

Pastinya penambahbaikan pada iOS iaitu daripada iOS 6 kepada iOS 7 untuk iPhone 5S.


iPhone 5S Revealed 2013

0 comments:

Post a Comment